Verkoop & Facturering

Algemeen

Zonder verkoop geen omzet! Dit lijkt een open deur maar vaak wordt vergeten dat het goed besturen van verkoopprocedures bepalend is voor het bedrijfssucces. Goed beheer van de verkoop begint vaak met een goed en met name flexibel administratief systeem. Logistix® is er in de loop der jaren in geslaagd om een verkoop – en factureringsmodule te ontwikkelen die nagenoeg geen beperkingen kent in de ondersteuning van de verkoopprocedures.

De Logistix® Verkoop & Facturering module maakt het mogelijk om alle belangrijke stadia van een verkooporder te beheren met op maat gemaakte documenten:

  • Klantbevestigingen
  • Verkoop Picklijsten
  • Verzenddocumenten
  • Verzendlabels
  • CMR’s
  • Facturen
  • Creditnota’s

Een goed geoutilleerde verkoopmodule in een ERP-systeem heeft ook enorme voordelen als deze naadloos geïntegreerd werkt met de overige ERP-modules. Zo worden alle gecreëerde behoeftes uit verkooporders direct afgedekt door productie– en inkooporders mochten de vrije voorraden ontoereikend zijn.

Verder is het beheer van klanten, afleveradressen, verkoopprijslijsten, kortingsstaffels, vrije teksten, documenten, e.d. van groot belang om klanten goed te blijven bedienen zonder dat het extra tijd kost voor het onderhouden van deze gegevens.

Verkopers zijn creatieve mensen. Een goed en flexibel werkend automatiseringssysteem is essentieel om deze creativiteit in klinkende resultaten om te zetten.

Specificaties