Algemeen
Materiaalbehoeften die ontstaan vanuit verkoop, productie of onderschrijding van minimale voorraden moeten worden afgedekt middels geautomatiseerde inkoopprocedures.
De Logistix® Inkoopbeheer module stelt u in staat om, naast het beheren van uw leveranciers, al uw inkoopprocedures vanaf inkoopsuggestielijsten, automatisch gegenereerde inkooporders, ontvangsten in magazijn, al dan niet partijgestuurd, tot en met het inboeken van inkoopfacturen en de controle (matching) hiervan, volledig te automatiseren. Ook het beheren van inkoopcontracten met afroeporders (call off’s) behoren tot de standaard functionaliteit.
Voor maximale flexibiliteit kunnen ook z.g. artikel/leverancier relaties onderhouden worden waarbij zowel uw eigen artikelcodering en omschrijving worden beheerd als ook die van de leveranciers. Ook het kunnen toepassen van inkoopprijslijsten met kortingsstaffels horen bij een volwassen inkoopmodule.
Voor een goede bewaking van de inkoopprocedures is ook een uitgebreide fiatteringsfunctie aanwezig die het mogelijk maakt een fiatteringsstructuur te configureren waarmee gebruikers met voldoende fiatteringsrechten inkooporders kunnen goedkeuren alvorens deze naar de leverancier worden verstuurd. Per gebruiker kunnen fiatteringsrechten en bedrag drempels worden toegekend alsook per inkooporderreeks het aantal vereiste fiatteurs.
Volledige controle over uw inkoop en bewaking van uw marges met minimale administratieve inspanningen.
Specificaties
